GYM LABEL - PRIVATE LABEL FOR SPORT, GYM AND FITNESS GEAR – WHOLESALE (GROOTHANDEL)

7 redenen om een eigen private label op te zetten

redenen-eigen-private-label-opzetten

In de afgelopen jaren zijn private labels flink in populariteit gestegen. Een private label is een concept waarbij een product of dienst wordt geproduceerd door een bepaald bedrijf dat door een ander bedrijf op de markt wordt gebracht met een eigen merknaam. Private labeling is een zeer geschikte manier om een sterk merk op te bouwen en bekend te worden onder je doelgroep. Een eigen private label opzetten wordt verder in deze blog besproken. Lees snel verder waarom en hoe jij dit kunt doen!

Waarom een eigen private label beginnen?

Private labels worden steeds relevanter voor individuen en organisaties om in te zetten en al helemaal door de komst van e-commerce (commerciële activiteiten op het internet). Lees hieronder zeven redenen om jouw eigen private label te beginnen!

  1. Unieke positie op de markt creëren
  2. Private labeling is duurzaam
  3. Een eigen merk is een zeer creatief proces
  4. Meer winst door private labels
  5. Gratis promotie
  6. Klantenbinding
  7. Concurrenten buitenspel zetten

Reden 1: Een uniek merk creëren op de markt

De eerst reden om een eigen private label op te zetten is om een product op een unieke positie op de markt te creëren. Je hebt namelijk een product op de markt gebracht met eigen logo, merknaam, eigen verpakking, productspecificaties, etc. waar je zelf de verkooprechten van bezit.

Reden 2: Private labels zijn duurzaam

Wat bedoelen we hiermee? Als je zelf een private label opzet dan doe je dit met de intentie om op de lange termijn ook nog te kunnen verkopen. Zo bouw je dus een sterk merk met naamsbekendheid op de lange termijn. Een merk is wel een geheel van verwachtingen voor de consument. Daarom is de kwaliteit zeer belangrijk. Kwalitatieve producten in combinatie met een private label zorgt voor terugkerende klanten.

Reden 3: Private labeling is een creatief proces

Wiens droom is het nou niet om een eigen succesvolle merk neer te zetten, waar je al je creativiteit in kwijt kan. Je bent immers iets aan het creëren wat niemand anders doet. In samenwerking met Gym Label creëer je je eigen merk met of zonder logo op fitness gerelateerde producten.

Reden 4: Meer winst door private labels

Als laatste is een eigen private label beginnen goed voor de winst van je onderneming. Je mag namelijk zelf de prijs van je product bepalen. Door je product te differentiëren van andere concurrenten, creëer je waarde voor je klanten.

Reden 5: Gratis promotie

Overigens zorgen klanten die jouw spullen dragen er ook voor dat je bekender wordt bij andere potentiële klanten. Dat is dus gratis promotie!

Reden 6: Klantenbinding

Door middel van private labeling vergroot je klantenbinding, aangezien klanten nu producten met jouw logo gebruiken. Ze voelen zich dus meer betrokken bij jouw bedrijf. Dit doet de loyaliteit ook ten goede.

Reden 7: Concurrentiebuiten spel zetten

Doordat je eigen logo op producten zit, samen met andere specifieke productdetails, kunnen concurrenten niet exact hetzelfde product aanbieden. Hierdoor heb je meer controle over de prijs en zorg je ervoor dat je producten uniek zijn.

Hoe kan ik een eigen private label beginnen?

Kort samengevat is een eigen private label opzetten zeer geschikt om meer naamsbekendheid, extra inkomsten, gratis promotie en een eigen uitstraling & imago te creëren. Ben jij geïnteresseerd in private label fitness accessoires? Bekijk dan op onze homepage wat wij voor jou kunnen betekenen. Gym Label biedt een zeer hoge kwaliteit producten, hanteert scherpe prijzen en wij denken creatief mee met onze klanten.

Geef een reactie

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*